Hur du skriver en bra ämnesrad på ditt nyhetsbrev som fångar intresse

Hur du skriver en bra ämnesrad på ditt nyhetsbrev som fångar intresse

Publicerad hos WebbDesignFabriken

juni 12, 2021

Ett av de fortfarande mest effektiva marknadsföringssätten som finns idag är E-postmarknadsföring. Det är även ett bra ekonomiskt alternativ för din digitala marknadsföring. Du har inga som helst produktionskostnader eller materialkostnader. Det finns ett stort utbud av dessa program på marknaden som är gratis idag. Ett utmärkt sätt för dig att marknadsföra din webbshop eller hemsida.

Du kan även integrera många av dessa program direkt i din webbshop eller på din webbplats, lite beroende på vilken plattform du använder såklart, så du kan arbeta och skräddarsy dina utskick direkt från hemsidan eller webbshopen. Ett viktigt och billigt, om inte gratis, verktyg att använda för att nå ut digitalt till dina kunder.

Här följer lite tips hur du skriver en bra ämnesrad som fångar intresse

Håll ämnesraden kort och koncist

En rekommenderad ämnesrad ligger på cirka 45 tecken. Överstigande tecken kan klippas bort. Och tänk på att hela ämnesraden ska synas så ditt budskap kommer fram. Tänk även på att du har en kortare ämnesrad på mobiltelefoner. Så överskrid inte rekommenderat antal tecken ovan.

Försök tänka på att du ska ha med ett erbjudande samt en uppmaning i din ämnesrad.

För exempel. Nu firar vi 10 års jubileum med kanonpriser. Klicka för se våra erbjudande!

ANVÄND FÖR GUDS SKULL INTE CAPS PÅ HELA ÄMNESRADEN.

Om du inte vill att mottagaren ska slänga din mail direkt så håll tillbaka känslan av att skriva i caps och tro att ditt utskick ska få mer uppmärksamhet i inkorgen

 

Var restriktiv med utropstecken!!!

Här gäller ungefär samma som för caps. Ditt utskick kommer kännas oseriöst och mottagaren förstår att du försöker få hen att klicka på ämnesraden för öppna mailet. Det blir nästan oseriöst.

 

Använd inte No-reply adresser

Det är opersonligt och man får känslan av att man finns på en massutskickslista. Använd en personlig mail eller en info mail för dina utskick.

 

Till sist; Försök att vara unik.

Vi vet att det inte är lätt, men du måste skilja dig lite från alla andra E-postutskick. Var inte rädd att skämta lite.

 

 

nyhetsbrev

Vill vi veta mer om E-postmarknadsföring så kontakta oss på WebbDesignFabriken – En Webbyrå i Malmö

Inläggets författare

Carl Johansson

Webb UI/UX Designer, Grafisk Formgivare,
Google Certifierad i Digital Marknadsföring
Driver webbyrån WebbDesignFabriken sedan 2010

Relaterade inlägg

Minimalistisk webbdesign är framtiden

Minimalistisk webbdesign är framtiden

Minimalistisk webbdesign kan även kallas för ett exempel på modern UX design En av de stora fördelarna med Minimalistisk webbdesign är att det hjälper dina besökare att tänka snabbare. I en tid då vi knappt har något tålamod kvar för sitta och läsa på webbplatser,...

Vad är skillnaden mellan Content writing och Copywriting

Vad är skillnaden mellan Content writing och Copywriting

Idag kan det vara lite svårt ibland att skilja på alla förkortningar, tekniska beskrivningar och framför allt titlar på folk som jobbar inom branschen. Vad innebär hens titel, vad gör den personen, vad är hens uppgifter med mera. En fråga som är hyfsat vanlig inom vår...

10 tips om hur du kan öka trafiken till din hemsida

Mer trafik innebär fler konverteringar och försäljningar för ditt företag. Men hur driver man då på trafiken till din webbplats? Det finns ett antal olika saker man kan göra för detta och egentligen är det ett arbete som aldrig tar slut. I grund och botten är det ju...

Vad är Content Marketing?

Vad är Content Marketing?   Content Marketing, även kallad Innehållsmarknadsföring, är en marknadsföringsstrategi som används för att attrahera, engagera och erhålla en publik genom dela relevanta artiklar, videos, podcasts och annan media. Detta...

Hur stoppar jag spam och skräppost

Få bort mycket av din skräppost Skräppost även kallad spam går ofta inte att stoppa helt, men där finns saker man kan göra för att decimera den kraftigt. Nedan följer lite tips om saker du kan göra för att få bort mycket av din spam/skräppost.   Var restriktiv...

Få uppdateringar via vårt nyhetsbrev!

Gillar ni snygga hemsidor
till grymma priser...

  

Söker ert företag en underleverantör av hemsidor?

Vår Webbyrå har samarbetat med större mediebyråer i över tio år och har en bred erfarenhet och kompetens av att driva och lansera webbplatser åt våra samarbetspartners. Vi är också erfarna av att arbeta med flera projekt åt gången och kunna leverera moderna och  kreativa slutprodukter. Har du ett företag som säljer hemsidor så kontakta oss så berättar vi gärna mer.

Webbyrå Malmö

Varumärket WebbDesignFabriken registrerades hösten 2004. Vi är en Webbyrå i Malmö, med lång erfarenhet av hemsidor och webbdesign. Vi lägger stor fokus på att utveckla tillgängliga moderna webbplatser. Och vi lämnar alltid garantier på våra arbeten - du betalar alltså inte förrän du är nöjd med hemsidan.

Kontakta oss

WebbDesignFabriken

Besöksadress:
Davidhallstorg 9
Malmö

Tel: 0700-43 16 04
info@webbdesignfabriken.se

Öppetider:
Mån-Fre kl. 10.00-17.00
Lör-Sön: Stängt

Vi är Google certifierade