Ring vår webbyrå 0700-43 16 040700-43 16 04      Maila vår Webbyrå info@webbdesignfabriken.se

Hur du skriver en bra ämnesrad på ditt nyhetsbrev som fångar intresse

Hur du skriver en bra ämnesrad på ditt nyhetsbrev som fångar intresse

Publicerad hos WebbDesignFabriken

juni 12, 2021

Ett av de fortfarande mest effektiva marknadsföringssätten som finns idag är E-postmarknadsföring. Det är även ett bra ekonomiskt alternativ för din digitala marknadsföring. Du har inga som helst produktionskostnader eller materialkostnader. Det finns ett stort utbud av dessa program på marknaden som är gratis idag. Ett utmärkt sätt för dig att marknadsföra din webbshop eller hemsida.

Du kan även integrera många av dessa program direkt i din webbshop eller på din webbplats, lite beroende på vilken plattform du använder såklart, så du kan arbeta och skräddarsy dina utskick direkt från hemsidan eller webbshopen. Ett viktigt och billigt, om inte gratis, verktyg att använda för att nå ut digitalt till dina kunder.

Här följer lite tips hur du skriver en bra ämnesrad som fångar intresse

Håll ämnesraden kort och koncist

En rekommenderad ämnesrad ligger på cirka 45 tecken. Överstigande tecken kan klippas bort. Och tänk på att hela ämnesraden ska synas så ditt budskap kommer fram. Tänk även på att du har en kortare ämnesrad på mobiltelefoner. Så överskrid inte rekommenderat antal tecken ovan.

Försök tänka på att du ska ha med ett erbjudande samt en uppmaning i din ämnesrad.

För exempel. Nu firar vi 10 års jubileum med kanonpriser. Klicka för se våra erbjudande!

ANVÄND FÖR GUDS SKULL INTE CAPS PÅ HELA ÄMNESRADEN.

Om du inte vill att mottagaren ska slänga din mail direkt så håll tillbaka känslan av att skriva i caps och tro att ditt utskick ska få mer uppmärksamhet i inkorgen

 

Var restriktiv med utropstecken!!!

Här gäller ungefär samma som för caps. Ditt utskick kommer kännas oseriöst och mottagaren förstår att du försöker få hen att klicka på ämnesraden för öppna mailet. Det blir nästan oseriöst.

 

Använd inte No-reply adresser

Det är opersonligt och man får känslan av att man finns på en massutskickslista. Använd en personlig mail eller en info mail för dina utskick.

 

Till sist; Försök att vara unik.

Vi vet att det inte är lätt, men du måste skilja dig lite från alla andra E-postutskick. Var inte rädd att skämta lite.

 

 

nyhetsbrev

Vill vi veta mer om E-postmarknadsföring så kontakta oss på WebbDesignFabriken – En Webbyrå i Malmö

Inläggets författare

Carl Johansson

Webb UI/UX Designer, Grafisk Formgivare,
Google Certifierad i Digital Marknadsföring
Driver webbyrån WebbDesignFabriken sedan 2010

Relaterade inlägg

Så kan AI förbättra din marknadsföring

Så kan AI förbättra din marknadsföring

AI: Framtidens marknadsföring Marknadsföring är en viktig del av varje företags strategi. Men marknadsföringen står inför stora utmaningar i dagens digitala och konkurrensutsatta värld. Hur kan företag nå ut till sina kunder på ett effektivt och engagerande sätt?...

Hur du får fler kunder till ditt företag genom din hemsida

Hur du får fler kunder till ditt företag genom din hemsida

Att skaffa fler kunder genom din hemsida är en viktig och lönsam strategi för företag i dagens digitala era. Genom att optimera din webbplats kan du öka synligheten, locka besökare och konvertera dem till potentiella kunder. Här är några tips för att maximera din...

10 Viktiga tips om din hemsidedesign

Din startsida ger första intrycket av din hemsida och ditt varumärke, så du vill få designen rätt. Oavsett om du planerar en webbplatsdesign eller om du startar ditt företags webbplats för första gången är följande tips att tänka på. 1. Gör det direkt klart vad du...

Minimalistisk webbdesign är framtiden

Minimalistisk webbdesign kan även kallas för ett exempel på modern UX design En av de stora fördelarna med Minimalistisk webbdesign är att det hjälper dina besökare att tänka snabbare. I en tid då vi knappt har något tålamod kvar för sitta och läsa på webbplatser,...

Vad är skillnaden mellan Content writing och Copywriting

Idag kan det vara lite svårt ibland att skilja på alla förkortningar, tekniska beskrivningar och framför allt titlar på folk som jobbar inom branschen. Vad innebär hens titel, vad gör den personen, vad är hens uppgifter med mera. En fråga som är hyfsat vanlig inom vår...

Få uppdateringar via vårt nyhetsbrev!

Gillar ni snygga hemsidor
till grymma priser...

  

Söker ert företag en underleverantör av hemsidor?

Vår Webbyrå har samarbetat med större mediebyråer i över tio år och har en bred erfarenhet och kompetens av att driva och lansera webbplatser åt våra samarbetspartners. Vi är också erfarna av att arbeta med flera projekt åt gången och kunna leverera moderna och  kreativa slutprodukter. Har du ett företag som säljer hemsidor så kontakta oss så berättar vi gärna mer.

Webbyrå Malmö

Varumärket WebbDesignFabriken registrerades hösten 2004. Vi är en Webbyrå i Malmö, med lång erfarenhet av hemsidor och webbdesign. Vi lägger stor fokus på att utveckla tillgängliga moderna webbplatser. Och vi lämnar alltid garantier på våra arbeten - du betalar alltså inte förrän du är nöjd med hemsidan.

Kontakta oss

WebbDesignFabriken

Besöksadress:
Davidhallstorg 9
Malmö

Tel: 0700-43 16 04
info@webbdesignfabriken.se

Öppetider:
Mån-Fre kl. 10.00-17.00
Lör-Sön: Stängt

Vi är Google certifierade